English

Frontmedarbejderen

Få finpudset dit engelsk, din kundeservice, din regnskabsforståelse og dit kendskab til Word, Excel og Outlook. Forløbet 'Frontmedarbejderen' giver dig alt du behøver for at være en serviceminded medarbejder i front.

På forløbet 'Frontmedarbejderen' får du værktøjer til at kunne yde den bedste kundeservice, kommunikere skarpt på både dansk og engelsk samt håndtere utilfredse kunder eller andre former for konflikter. Samtidig bliver du stærk til at arbejde i mailprogrammet Outlook, arbejde med tekster i Word og arbejde med udregninger og data i Excel.

På forløbet dykker vi bl.a. ned i, hvordan du kan give tekstfiler et mere professionelt udtryk ved at benytte forskellige layoutfunktioner i Word. Og vi ser på kundeservice og kundeloyalitet via digitale kanaler som nyhedsbreve og sociale medier.

Indhold

Engelsk (5 dage)

  • Forretningskultur
  • Udtale
  • Grammatik

Tekster i Word 

  • Word-trin 1: Indskrivning og formatering af mindre tekster (2 dage)
  • Word-trin 2: Opstillinger og layout i tekst (2 dage)
  • Word-trin 3: Fletning af dokumenter - brevfletning (1 dage)
  • Tekster på papir - formulering og opbygning (2 dage)
Økonomi i Excel
  • Excel-trin 1: Regneark til enkle beregninger (2 dage)
  • Excel-trin 2: Præsentation af tal i regneark (1 dag)

Kundeservice og salgsteknik

  • Hvad er god kundeservice? (1 dag)
  • Konflikthåndtering (1 dag)
  • Samtalestyring i kundekontaktfunktioner (2 dage)
  • Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere (2 dage)

Kommunikation og samarbejde

  • Samarbejde i grupper (2 dage)
  • Kommunikation og feedback (1 dag)

GDPR og håndtering af data

  • Håndtering af personoplysninger (2 dage)
  • Datahåndtering for administrative medarbejdere (3 dage)

Mail og kalenderaftaler i Outlook

  • Effektiv brug af e-mail og kalender (1 dag)

Undervisningen på 'Frontmedarbejderen' er en blanding mellem fælles klasseundervisning og selvstudium i vores åbne værksted.

Udbytte

Du lærer at yde god kundeservice i overensstemmelse med virksomhedens mål, strategier og serviceprofil samt at planlægge og gennemføre en præsentation af et konkret emne ved hjælp af præsentationsværktøjer. 

Målgruppe

'Frontmedarbejderen' er et forløb for dig, som har administrative opgaver og telefonisk og personlig kundekontakt. Du er den første virksomhedens kunder, leverandører og samarbejdspartnere møder både telefonisk og ved besøg i virksomheden. Det kræves derfor af dig, at du kan yde en god kundeservice, hvor du både kan rådgive og vejlede samt håndtere en konflikt. Sideløbende med dette, har du opgaver, som kræver, at du kan administrere mails og kalendere samt arbejde i it-programmer som Word, Excel og PowerPoint.

Unik kursuspakke for ledige
Kursuspakken ligger på den nationale positivliste, og er oplagt for dig, som er ledig, at inkludere i din 6 ugers jobrettede uddannelse. Tal med din sagsbehandler for at tilmelde dig kurset eller kontakt vores kursussekretær.

Se alle vores kursuspakker om 6 ugers jobrettet uddannelse

Forudsætninger

Forløbet 'Frontmedarbejderen' er for alle og vi har ingen krav om forudsætninger. Dog anbefaler vi, at dine engelskkundskaber er svarende til folkeskolens afgangsniveau i forhold til de 5 undervisningsdage med engelsk.


Pris

Ufaglært/faglært: kr. 4.992,00
Højtuddannet: kr. 18.599,00